TOPOĽČANY. Po rekonštrukcii topoľčianskeho nadjazdu volajú vodiči už roky.
Aj napriek tomu, že sa jeho stav stále zhoršuje, vyzerá to tak, že oprava je stále v nedohľadne.
Miliónové náklady na rekonštrukciu
Ako informoval primátor mesta Peter Baláž, ktorý je tiež krajským poslancom a členom komisie dopravy, Nitriansky samosprávny kraj (NSK) si objednal projektovú dokumentáciu na rekonštrukciu nadjazdu. Projektant mal na-vrhnúť jednu variantu rekonštrukcie za 2 milióny eur a druhú za 4, no práve kvôli vysokým nákladom je vraj proces rekonštrukcie zastavený.
„Rozprával som sa s riaditeľom regionálnej správy a údržby ciest o možnosti, že by sa urobili aspoň vlny v časti, kde sa dobrzďuje ku križovatke. Pred dvomi rokmi urobili 30 – 40 metrov pred križovatkou, ale teraz cez zimu, keď budú problémy s námrazami, tam budú vznikať nehody. Pokúsi sa to vyčísliť, aby sa to v jarných mesiacoch zaradilo do kapitálových výdavkov NSK,“ dodal primátor mesta.
Oprava v nedohľadne?
Požiadali sme o stanovisko aj NSK, no dostali sme tú istú odpoveď ako v polovici roka 2015, keď sme sa pýtali na plány kraja: „NSK je vlastníkom viac ako 2000 km ciest II a III. triedy a 525 mostov na území Nitrianskeho kraja. Tieto boli do vlastníctva NSK prevzaté od štátu v nevyhovujúcom stave, životnosť väčšiny ciest a mostov bola prekonaná. Cesty a mosty vo vlastníctve NSK sú priebežne počas roka monitorované a na základe ich skutočného stavu sa stanovuje spôsob opravy, poradie dôležitosti a naliehavosti opráv s prihliadnutím na všetky cesty a mosty vo vlastníctve NSK a tiež podľa finančných možností NSK,“ uviedla hovorkyňa predsedu Nitrianskeho samosprávneho kraja Oľga Prekopová a dodala, že začatie prác na oprave mosta je podmienené schválením plánu opráv na realizáciu ciest a mostov vo vlastníctve NSK v Zastupiteľstve NSK, vyčlenením finančných prostriedkov, schválením stavebných prác príslušným cestným správnym orgánom a ukončením verejného obstarávania na zhotoviteľa stavebných prác. „NSK kladie pri realizácii prác veľký dôraz na efektívne vynaloženie finančných prostriedkov,“ uzavrela.
O potrebe opravy topoľčianskeho nadjazdu sa verejne hovorí minimálne už od roku 2013, keďže jeho stav sa rok od roka zhoršuje. Svedčia o tom nielen praskliny na okrajoch nadjazdu, ale aj poklesnuté časti vozovky, či rozširujúce sa dilatačné špáry, za čo môže aj zatekanie do jeho konštrukcie.